Transportă marfă din China spre România cu BRG

La baza transportului maritim nu stau doar companiile mari.

Vrem să respingem orice mit în legătură cu acestă procedură de transport maritim, ea este dedicată oricărui tip de companie, fie ea una mică sau chiar uneia mai mari.

Dacă se dorește un import din China mai mare, de 1-5 containere anual, sau chiar lunar, e foarte bine, cel mai bun preț pentru transport îl va obține prin transportul  maritim. Dar, dacă un client mai mic, dorește să obțină un preț bun pentru marfa importată din china, deși cantitatea nu depășește un metru cub, la baza transportului maritim, clientul poate beneficia de acest serviciu, chiar și pentru acel metru cub de marfă, acest lucru fiind posibil prin grupaje mai mici, într-un singur container, de 20’’ sau 40’’ alături de alte companii, fie ele mari sau mici.

Prețul transportului va fi determinat în acest caz de greutate, volum și prețul va fi pe metru cub ținând cont de cursul USD la zi. Având mai mulți metri cubi, prețul va fi tot mai favorabil.

Ce este transportul FCL (Full Container Load)?

BRG vă pune la dispoziție 3 tipuri de transport, și anume:

  • două tipuri de transporturi maritime pentru import China, și anume FCL și LCL;
  • unul aerian pentru import China potrivit volumului de marfă existent;
  • expediții rutiere în regim de camion complet, sau grupaje, transport intern-extern;

FCL (Full Container Load)  – este un container care conține produse pentru un singur importator, destinatar, ele având standardul ISO de mărimi.

  • Container maritim de 20’’care are:

    •  5.898 metri lungimea interioară

    •  2,392 metri lățimea interioară

    •  2,393 metri înălțimea interioară

    • Capacitatea cubică a containerului pentru depozitare: 33,200 metri cubi

    • Greutatea proprie 2150 kg – 2200 kg

    • Sarcină utilă la container pentru depozitare este 21,850 kg – 28,160 kg

  • Container maritim de 40’’ are:

    • 12,032 metri lungimea interioară

    • 2,352 metri lățimea interioară

    • 2,392 metri înălțimea interioară 

    • Capacitatea cubică a containerului pentru depozitare: 67,700 metri cubi

    • Greutatea proprie: 3,720 kg – 3,740 kg

    • Sarcină utilă la container pentru  depozitare este: 26,760 kg – 28,760 kg

Avantajele transportului FCL

  • FCL Este cel mai ieftin mod de transport marfă din China în România și durează între 40-60 de zile.

  • Are prețul cel mai mic per metru cub în comparație cu LCL sau Transportul Aerian. 

  • Deasemenea are riscul cel mai scăzut de pagube în caz de manipulare, încărcare, depozitare temporară și descărcare.

  • Transportul FCL va fi încărcat și sigilat la plecarea din China de către furnizorul sau producătorul clientului, apoi va fi expediat prin transportul maritim la destinația finală, fără a se rupe sigilul, astfel produsele nu vor necista sa fie mutate, depozitate și rearanjate cum se întâmplă la transportul LCL.

Dezavantajele transportului FCL

  • FCL nu este cel mai convenabil dacă volumul de marfă este de 15 – 20 mc. Aproximativ 50-70% dintr-un container de 20’’. 

Ce este transporturl LCL (Less Than Container Load)?

LCL (Less Than Container Load) – este mai puțin decât un container și este destinat mai multor importatori de marfă din China. 

Avantajele transportului LCL

  • Transportul China – România prin LCL falicizează importatorilor din China să importe o cantitate mai mică atunci când necesarul de import  nu permite o variantă de tip FCL.

  • În cele mai multe cazuri, tipul de transport LCL rămâne mai convenabil și mai eficient decât transportul aerian din China.

Dezavantajele transportului LCL

  • Dezavantajul la LCL este că metrul cub este mult mai scump decât ar fi într-un container FCL.

  • Motivul costului mai mare la tipul LCL față de FCL, este datorită încărcării, descărcării volumului de manipulare a mărfii, costurile de transport China România per metru cub prin LCL devine necompetitiv față de FCL.

  • Transportul LCL va fi expus pentru consolidare o dată în portul de încărcare și pentru sortare din nou în portul de destinație.

Transportul Aerian, rămâne cel mai rapid și mai scurt timp, un serviciu flexibil și eficient. Are ca avantaj timpul prețios de sosire, costul acestuia nu este întotdeauna cel mai favorabil, dar acest lucru îl poate stabili doar clientul în funcție de nevoia companiei. 

Transportul Rutier, este door to door, punem la dispoziție de asemenea depozitarea și antrepozitarea mărfurilor, fie ele în țară sau ori unde în Europa, sau chiar China. 

Care este volumul minim pentru a efectua un transport?

  • Volumul minim îl stabilește clientul

  • Se acceptă un volum de la 0,01 metri cubi până la 67 metri cubi. 

 

Care sunt costurile unui transport China-Romania?

  • Costurile pentru import si transport marfă China – România sunt echivalente în funcție de  volumul și greutatea acestora.

  • Atunci când volumul depășește greutatea mărfurilor, se taxează metrul cub.

  • Când greutatea depășește volumul mărfurilor, se taxează la kg.

Cum sunt calculate costurile de transport?

  • Dacă un palet care are 1 metru cub volumul iar greutatea de 750 kg, va fi taxat volumul.

  • Dacă un palet are 0,35 metri cubi iar greutatea acestuia este de 1800 kg, aici se va taxa kg.

 

Din care orase din China se poate ridica marfa?

 

  • Compania noastră nu are o problemă în a ridica marfa din vre-un oraș anume.

  • Marfa se poate ridica de obicei din orașele în care au loc producția, cum ar fi, HongKong, Shenzhen, Ghuangzhou, Shanghai, Ningbo, Xiamen, Fuzhou, Qingdao, Tianjin, Beijing, Dalin.

 

Cat dureaza in medie un transport din China pana in Romania?

  • Transportul FCL sau LCL durează de la 40 la 60 de zile.

  • Din momentul în care containerul este încărcat, se pregătește documentația vamala din China care durează 3-5 zile. 

  • Transportul maritim durează practic 30-33 de zile. 

  • Formalitățile vamale durează între 3 și 5 zile lucrătoare, formalitățile vamale finale și deconsolidarea durează 2 zile lucrătoare. 

  • Manipularea mărfurilor durează  2 – 3 zile lucrătoare

  • Trasnportul către client, aproximativ 1-2 zile lucrătoare.

 

Cine se va ocupa de vama si de plata taxelor vamale?

  • BRG vă pune la dipoziție toate aceste servicii, nu trebuie să vă faceți grijă pentru documentația de import marfă China România. Toate formalitățile vor fi efectuate de către compania BRG.